Nek en schouders november

Groepslessen Utrecht op dinsdag 19.30 tot 20.30 uur

Culemborg op woensdag 17.30 tot 18.30 uur. Zie adres bij Home. Bij voldoende belangstelling ook om 20.00 uur

Pijn in je schouders of een stijve nek? Wie heeft dat niet soms. Je houding is soms statisch. Je schouders ervaren geen steun van je borstkas en wervelkolom.

Veel mensen slaan stress of emotie op in hun schoudergebied en in hun nek. In de komende lessen gaan we kijken hoe je dat weer kan verzachten en hoe je meer bewegingsmogelijkheden kan vinden.
Een complex gebied, je nek en schouders, met heel veel verschillende spieren, groot en klein. Ook de skeletstructuur, de verschillende botten en de verbindingen daartussen, zijn niet eenvoudig. Maar door er in een paar Feldenkrais lessen op in te zoomen zal blijken dat het lang niet zo ingewikkeld is als het lijkt.

In de lessen onderzoek je de verschillende keuzemogelijkheden door betere samenwerking van schoudergebied en nekwervels met je romp en armen.

Je bewegingsvrijheid wordt vergroot en de belasting van je lichaam wordt over verschillende schakels verdeeld.

Feldenkrais is altijd op zoek naar zinnige samenwerking tussen de verschillende spieren in je lichaam.  Mogelijk ervaar je meer steun in je lage rug én meer souplesse in de hele rug. Wist je dat een bewegelijke ribbenkast daarbij heel behulpzaam kan zijn?

Iedere les start met een “dagelijkse beweging” en aan het eind van de les komt die weer terug. Vaak is deze beweging dan veel soepeler én lichter geworden.
Er worden dus wel degelijk grenzen verlegd maar op een ongebruikelijke, bijna luie manier. Dit komt omdat we “slim bewegen”, rekening houdend met hoe het zenuwstelsel leert én bewegingen worden aangestuurd. Wil je graag leren slim te bewegen? Of heb je fysieke klachten waardoor je nu kiest voor een zachtere “luie” bewegingsvorm? Kom dan eens een paar lessen proberen.

De Feldenkrais groepsles is een heel eigen manier van (kijken naar) bewegen.

Je maakt hele kleine, langzame en zachte bewegingen die je binnen de grenzen van je kunnen uitvoert. Er worden wel degelijk grenzen verlegd maar op een ongebruikelijke bijna luie manier. Het komt dus vaak voor dat je na een uur veel meer kunt of met meer gemak dan je in het begin van de les kon. Dit komt omdat we “slim bewegen”, rekening houdend met hoe het zenuwstelsel leert én bewegingen worden aangestuurd.

Wil je graag leren slim te bewegen? Of heb je fysieke klachten waardoor je nu kiest voor een zachtere “luiere bewegingsvorm waarbij we niets forceren?

Kom Feldenkrais groepslessen volgen in Utrecht of  ​In Culemborg​

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s