Hoe bewegen je Heupen? Met je benen, bekken, onderrug, buik? Januari ’18

Leergierig naar je bekkengebied?

Heb je wel eens pijn bij zitten, aan je zitbotten of heupen? Of een vermoeide onderrug na zitten?  Heb je het idee dat jou bekken meer bewegingsmogelijkheden heeft dan die jij benut? Wat zijn je heupen eigenlijk? Je onderzoekt in de les hoe jou bovenbenen in je kommen van het bekken bewegen maar ook hoe het bekken ten opzichte van je bovenbenen kan bewegen.  Kan je ook bewegen vanuit je staart beentje of je zitbotten of je adem of je buik, en wat heeft dat voor gevolgen voor je bovenbenen en je heupen? Hou je je onderrug bewegelijk en steunend. Vindt uit wat jij kan bijleren, over gaan zitten en opstaan. Wat neem je waar van je heup gewrichten? Hoe beweeg je je knieën en heupen? Wat zijn je voorkeurspatronen?” Hoe meer helderheid je krijgt over de bewegingsmogelijkheden van de heupen en het bekken, hoe meer grip je krijgt op je onderrug- en zit- pijnen.
Vier lessen in januari ’18
Utrecht Dinsdag 19:30 uur  9 jan. 16 jan. 23 jan. en 30 jan.
Utrecht Lunetten 9.30 uur 10 jan., 17 jan. 24 jan. en 31 jan
Culemborg Woensdag 17:15 uur  10 jan. 17 jan. 24 jan. en 31 jan
Zie voor de kosten Producten en Tarieven.
In Utrecht geven Katheline Rotte én Louise Marius de lessen.
in Lombok
9 jan. Louise,  16 jan. Katheline, 23 jan. Katheline,  30 jan. Louise. 
Woensdagochtend  in Lunetten alleen in januari
10 jan. Louise, 17 jan. Katheline, 24 jan. Katheline, 31 jan. Louise         

In Culemborg  geeft  Woensdag namiddag  Katheline Rotte  de lessen                                  10 jan t/m 31 jan. 17.15 of 20.00 uur  Katheline Rotte de lessen.

Door de lessen verbeter je jouw informatieverwerking je krijg meer helderheid over hoe je je bovenbenen in- en uitdraait  en  hoe je hierop met bewegingsmogelijkheden van je bekken en onderrug kunt reageren. De winter door met comfortabel zitten, opstaan, gaan zitten, en lopen.

De Feldenkrais methode werkt aan bewegings-souplesse van je hele lichaam en deze wordt vergroot door je voeten slimmer te gebruiken. Iedere les start met een “dagelijkse beweging” en aan het eind van de les komt die weer terug. Vaak is deze beweging dan veel soepeler, lichter of juist duidelijker geworden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s